Niektóre emocje są bardzo mocne. Tak bardzo, że aż groźne. Filmy jako narzędzie oddziaływania to we wprawnych rękach silna broń. Niewiele jest fajnych reklam, a przynajmniej niewiele takich oglądam. Test na stres i atak serca. Zresztą …

Wojna na bodźce

Codzienność atakuje nas mnóstwem bodźców. Szczególnie ta miejska, a najszczególniej ta wielkomiejska. Nie trzeba nawet włączać telewizora, można go nawet nie posiadać. Bodźców nie zabraknie. To praktycznie pewne. Obrazy, dźwięki, zapachy… Billboardy, plakaty, radio, flagi, tramwaje… Całe chmary. Całe chmury.

woda

Nadprodukcja

Dzisiejszy świat cierpi na nadprodukcję. Podobno, ale chyba taka teza ma jednak sens. Gdy się głębiej zastanawiam, to ma sens. Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia ze światem tak zwanym wysoko rozwiniętym. Im bardziej, tym bardziej cierpi na nadprodukcję.

Dzisiaj nie sztuką jest coś zrobić, wyprodukować. Dzisiaj sztuką jest sprzedać

Sprzedawać można ordynarnie, bez skrupułów, oszukańczo nawet. Liczy się efekt końcowy. Tylko, zwykle.

Narzędziem służącym do sprzedaży jest oczywiście reklama. Ona zapewnia nam inwazję bodźców na nasze zmysły.

Reklamy są lepsze i gorsze, piękniejsze i brzydsze, dla nas i dla innych. Różne. Oczywiście każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii. Coś mi się podoba lub nie. No więc …

Test na stres

Niedawno, trochę przypadkiem natknąłem się na reklamę w formacie video. Znalazła mnie czatując na moją uwagę w sieci. Skoro mnie znalazła, to pozostało tylko obejrzeć. Obejrzałem więc.

Podrzucam dalej (dla jasności sytuacji: nikt mi za to nie zapłacił, a przynajmniej do tej pory (zainteresowanym oczywiście chętnie podam numer konta)). Przedmiot podrzucenia poniżej:

Ta reklama zdecydowanie mi się podoba. Jest nietrywialna, pomysłowa, kreatywna. Inna niż średnia z reklam, jakie do mnie docierają. Pachnie sztuką, a przynajmniej troszkę.

Zdjęcie: 1